Ik heb een verborgen waterlek. Wat nu?
Heb je de test op lekken gedaan? Maar kan je geen lek vinden? Misschien heb je een verborgen lek.
|
|
Stap 1: Bel meteen je watermaatschappij. Vindt de maatschappij ook dat je veel verbruikt? Dan sturen ze iemand langs om te komen kijken. Een kijkje nemen is gratis. Maar als ze echt op zoek moeten gaan naar de precieze plek van het verborgen lek, kan het zijn dat je hiervoor moet betalen. Vraag dit op voorhand aan je watermaatschappij. Volg het advies van je watermaatschappij. Stap 2: Wil je sneller te werk gaan, bel je loodgieter. Laat het lek herstellen.De loodgieter spoort het lek op. Hij herstelt het ook. Neem daarna zo veel mogelijk foto’s. Vraag zeker een factuur en een verslag aan je loodgieter. Zo heb je nadien een bewijs van het lek. Stap 3: Dien een ‘verzoek tot minnelijke schikking’ in bij je watermaatschappij. Bel of mail de maatschappij. Vraag hoe je een verzoek indient. |
Je hebt een lek. Wie bellen?
Contacteer de watermaatschappij voor:
-
een lek op straat
-
een lek aan je hoofdkraan
-
een lek aan je watermeter
Contacteer je loodgieter voor alle andere lekken in je binnen- (& buiten) huisinstallatie na de watermeter.
Extra! De watermaatschappij verwittigt je als je verbruik verhoogt.
Stijgt je verbruik bij de jaarlijkse afrekening met 50% en met minstens 100 m3? Dan brengt de watermaatschappij je hiervan op de hoogte.
Zit je met een lekkende waterleiding. Wij hebben ervaring en kennis om uw waterleiding snel en efficiënt terug dicht te maken.
GSM 0490 39 16 16, of gebruik het contactformulier.